Hirejobs Canada
Register
Auckland Jobs
Canterbury Jobs
Northland Jobs
Otago Jobs
Southland Jobs
Tasman Jobs
Wellington Jobs
West Coast Jobs
Oil & Gas Jobs
Banking Jobs
Construction Jobs
Top Management Jobs
IT - Software Jobs
Medical Healthcare Jobs
Purchase / Logistics Jobs
Sales
Ajax Jobs
Designing Jobs
ASP .NET Jobs
Java Jobs
MySQL Jobs
Sap hr Jobs
Software Testing Jobs
Html Jobs
IT Jobs
Logistics Jobs
Customer Service Jobs
Airport Jobs
Banking Jobs
Driver Jobs
Part Time Jobs
Civil Engineering Jobs
Accountant Jobs
Safety Officer Jobs
Nursing Jobs
Civil Engineering Jobs
Hospitality Jobs
Part Time Jobs
Security Jobs
Finance Jobs
Marketing Jobs
Shipping Jobs
Real Estate Jobs
Telecom Jobs

Animateur 3D-Rigger/3D Animator-Rigger - Jobs in Montréal, QC

Job LocationMontréal, QC
EducationNot Mentioned
SalaryNot Disclosed
IndustryNot Mentioned
Functional AreaNot Mentioned
Job TypeFull Time

Job Description

Animateur 3D-Rigger /3D Animator-RiggerNous recherchons une personne créative et passionnée pour combler le poste d’Animateur 3D-Rigger. Dans ce rôle, vous allez travailler avec les marques d’enfants les plus médiatisées sur le marché. En tant qu’Animateur 3D-Rigger, vous serez responsable de créer le rigging de personnages humanoïdes et variés ainsi que de leurs animations, ce de la phase conceptuelle à la réalisation finale. De plus, l’Animateur 3D-Rigger devra assurer la création, l’implémentation et le suivi des systèmes de rigging très polyvalents, Vous serez en mesure de définir les exigences en matière de rigging et à assurer la maintenance de tous les personnages 3D tout au long du processus danimation. Vous travaillerez en étroite collaboration avec léquipe de développement, les concepteurs de jeux, les programmeurs et les producteurs.Responsabilités :

  • Bonne maîtrise de l’animation de personnage 3D et de rigging;
  • Bonne maîtrise de l’animation d’objet 3D ;
  • Développer le workflow de rigging, le pipeline, et concevoir la documentation pour votre équipe;
  • Fournir des connaissances et des solutions pour les problèmes complexes de rigging, danimation;
  • Avoir une approche pratique du rigging pour une variété de personnages et daccessoires ;
  • Conception et couleurs des différents éléments visuels ;
  • Participer à des réunions / projets de développement de la production ;
Qualifications :
  • Bac en art et/ou en technique de modélisation / animation 3D ou équivalent ;
  • Un minimum de 1 ans ou plus d’expérience dans un rôle similaire dans le domaine du développement des jeux vidéo;
  • Connaissance experte de Maya;
  • Connaissance de Photoshop ;
  • Connaissance de Motion Builder est nécessaire;
  • Connaissance de Max est un atout;
  • La connaissance des scripts (HLSL, C#, JavaScript, Maxscript, Python) est un atout ;
  • Capacité à travailler dans une équipe multidisciplinaire ;
  • Bonne gestion du temps et respect des délais établis par la production ;
  • Souci du détail ;
  • Faire preuve de créativité, de débrouillardise, dorganisation et de discipline ;
  • Adaptabilité et flexibilité.
3D Animator-RiggerWe are looking for a creative and passionate individual to fill the position of 3D Animator-Rigger. In this role, you will be working with some of the most popular childrens brands in the market. As a 3D Animator-Rigger, you will be responsible for various 3D tasks in the development of our mobile games by animating and rigging objects, creatures, and human. You will insure the follow-up of these assets from the conceptual phase to final completion. In addition, the 3D Animator-Rigger will be responsible for the creation/implementation of highly versatile rigging systems, animation tools and interfaces for the execution of all specific video game projects. You will be able to define rigging requirements and maintain all 3D characters throughout the animation process. You will work closely with the development team, including the VP of Creative, Game designers, Programmers and Producers.Responsibilities:
  • Master animation of characters and rigging;
  • Master animation of objects;
  • Develop the rigging workflow, pipeline, and design the documentation for your team;
  • Provide knowledge and solutions for complex rigging, animation, and shading pipeline problems;
  • Animate and create Motion editing within a complex animation system;
  • Hands-on approach in rigging of a variety of characters and props;
  • Participate in production development meetings / projects;
Qualifications:
  • Bachelors degree in art and / or 3D modeling technique or equivalent;
  • A minimum of 1 year or more of experience in a similar role in the field of video game development;
  • Expert knowledge of Maya;
  • Knowledge of Photoshop;
  • Knowledge of After Effects software is an asset;
  • Master the design and principles of 3D modeling for video games;
  • Good knowledge of 3D animation and creation of low-resolution 3D model;
  • Knowledge of Motion Builder a must;
  • Scripting knowledge (HLSL, C#, JavaScript, Maxscript, Python) is an asset;
  • Ability to work in a multidisciplinary team;
  • Time management skills; respect production deadlines;
  • Attention to details;
  • Creative, resourceful, organized and disciplined individual;
  • Adaptability and flexibility required.
Quick Apply
  • Terms & Conditions
  • New Privacy
  • Privacy Center
  • Accessibility
For Job Seekers
  • Browse Jobs
  • Advanced Job Search
  • Emplois Quebec
For Employers
  • Post a Job
  • SimplyHired OnDemand
Stay Connected

APPLY NOW

© 2021 HireJobsCanada All Rights Reserved